Monday, September 26, 2011

Radiator Itu Dah Dibersihkan.

Agak terlalu lama blog ini tidak dikemas kini. Agak terlalu lama hingga hampir aku nak lupakan.

Kalau dalam kalangan penulis, dipanggil creative crisis-writer's/blogger's block. Takde idea?? bukan...yang terjadi adalah over-thinking.

Terlalu banyak memikir, terlalu banyak benda nak tulis, dan akhirnya crash.crash.crash.

Dalam draft saje, kurg2 ada enam post yg tergendala..apa sebab ek?? Gua pun tak tahu.

Time aku tulis ni, aku risau kalau2 ini pun akan masuk dalam draft tanpa aku tekan butang PUBLISH POST. well, kita tgok kalau2 korg dpt baca..kalau dpt, maksudnya radiator yg tersumbat tu dah dibersihkan.

Untuk tempoh sebulan dua ni, banyak betul benda yang aku lalui.

Enough said, terlalu busy. Activisme (malunye guna..mcm poyo sgt..) tak terhenti. Dari Alor Star, sampai ke Kuala Lumpur..macam2..

Aku witness satu gerakan massa pelajar di KUIN. Solidariti yang mengagumkan bila rakan mereka tertindas.

Aku rasa sendiri berhujah dengan orang yang pangkatnya BESAR, tapi akalnya kecik... Betul lah imam shafie kata: jangan berhujah dengan orang jahil, kerana mereka tak faham landasan ilmu.

Pindah masuk rumah baru, itu pengalaman yang sangat best! terkejut kejap, bila terima bil air empat digit..*gileee..*

Berdialog dengan orang-orang yg selama ni aku kagumi..sepentas dengan mereka..itu pengalaman yang terlalu manis.. sayu hati bila kenang, mereka ni dah lalui macam-macam dalam perjuangan nasib bangsa..moga tuhan balas jasa-jasa mereka.

Aku menulis, dan tulisan aku dinilai dan dikritik oleh orang yang bijak. Cendekiawan. Komentar mereka bisa aja jadikan aku matang. Syukur bila aku mampu sedar kedudukan aku. Banyak lagi yang perlu aku belajar.

Accident kereta, hahaha..itu lucu. Mujurlah tak cedera teruk. tapi berlubang dompet. itu sedih.

Pengalaman-pengalaman ni aku simpan kemas dalam memori. Belajar dan belajar lagi. hampir aja aku nak putus asa bila rasa keseorangan. Tapi kalau aku putus asa hari ini, siapa nak sambung apa yang aku cuba buktikan?? Kenangkan benda tu..beri aku semangat baru. Terima kasih ya Tuhan, kerana akal waras ini kau tak tarik dari diri aku.

Buat sang Pecinta Setia, tak mungkin kita mampu nampak pelangi setiap hari, tapi percayalah, lepas hujan dan terik, ia akan terbit. =)

Dapat baca post aku kali ni? Alhamdulillah, radioator itu dah dibersihkan.

No comments:

Post a Comment