Saturday, October 29, 2011

Ayuh anak muda!

Adalah menjadi satu dosa besar bagi kita, anak-anak muda kalau masih mampu diam diri.
Aku tak cakap kosong. Realitinya, dunia kita tengah sakit! Tiap hari buka akhbar, billion dolar diperdagangkan. Menteri senyum lebar tandatangan perjanjian. KDNK.DEB.NKRA.NKRN.KDKK.UMNO.. Berjuta akronim berbelit yang lain diulang-ulang. Mana nua hasil? Tak nampak pun?

Masalahnya, korang tau ke tak..hanya 1% shj umat manusia yg dlm dunia ni mendapat kekayaan yg dipaparkan di dada akhbar tu! Kita ni adalah 99% yh tak merasa apa pun!

Kawan-kawan. Cukuplah dengan dunia tipu korang tu. Cukup dengan asmara korang. Cukup dengan videogame korang. Cukup dengan URTV dan Mangga korang. Ayuh! Ubah dunia sementara kita masih muda ni!

Malu kita generasi hari ni nak banding diri kita dgn sejarah. Ayuh! Kita robah dunia. Kita tulis sejarah kita!

4 comments:

  1. hanya insan biasa...kau ni lagi la bodoh...yang 1% tu hanyalah sebuah "meme" berdasarkan peristiwa occupy wallstreet...

    ahh...bosan la layan orang umno mcm ko ni!

    ReplyDelete
  2. teruskan usaha,,,fight for our right,,,,,jgn kisah komen bangang kt atas ni~

    ReplyDelete
  3. MINDA MERDEKA BEBAS BICARA.
    BEBAS JUGA BILA DIKOMEN.
    ANDA AKAN DINILAI DARI KOMEN KOMENTAR ........

    ReplyDelete