Sunday, January 30, 2011

Lalala....

Lama tak bebel macam dulu-dulu.
Sejak aku pilih jalan hidup yang macam nih, aku kadang2 dah takde masa untuk diri aku, untuk yang tercinta, untuk family, untuk hobi aku, untuk apa yang aku dah banyak terlepas. Kadang2, habis dari segala benda “perjuangan” aku nih, aku duduk seorang diri sambil ditemani rokok (yes, I’m an honest smoker) dan lagu2 dalam hendset nih, terfikir aku sejenak. Berbaloikah? Terbayar ke apa yang aku dan rakan2 tengah buat nih? Apakah aku ada di jalan yang betul? Adakah apa yang aku buat nih, mampu capai matlamat aku? Layakkah aku perjuangkan benda2 nih??
Sejak aku terlibat dengan all this stuffs, banyak mata mula memandang, banyak telinga mendengar, banyak mulut mengata, banyak hati menduga, banyak jiwa merasa.
Jujur pada diri aku dan korang semua..ini apa yang aku impikan..ye..ini jalan hidup aku.. aku takkan patah balik, apa lagi berundur..kerana Lawan Tetap Lawan!!
Ramai org di luar sana yang perlu ditolong..dan, walaupun tanpa mengambil kredit dari mereka, itu cita-cita aku..perjuangkan hak mereka..perjuangkan hak kita..
p/s: kredit to Zafira Sandim, my coursemate (http://mepaws.blogspot.com/) yang support and promote aku…!! Thanx friend!! Bile stress..bace naratif die dalam Mepaws..how nice it is…analogy yang sangat baik…

No comments:

Post a Comment