Saturday, February 19, 2011

PRK 2011..di mana aku?

Ya allah..berat ujian kau beri pada aku.. jalan dalam perjuangan ni ternyata tak mudah.

Menyingkap semula hari-hari berlalu start dari tarikh aku dipanggil untuk berjumpa HEP untuk soal siasat, sampai saat menerima perhatian media dan ramai orang2 politik..ternyata, ujian ini, ada manisnya.. aku sedar, emosi aku terganggu, kata-kata kesat dah mla tubik dari mulut aku setiap hari..waras aku hilang..pertimbangan aku kasar..tapi alhamdulillah, aku masih mampu menahan diri aku dari aniaya orang lain ermasuklah musuh2 aku. aku sesal dan kecewa lihat rakan2 aku selama ni berada bersama pihak yang aniaya aku, tapi, aku tahu..itu hak mereka, dan mereka mungkin diperdaya.

penamaan calon berlangsung dengan penuh emosi, dan getir. saat aku menerima kenyataan bahawa ini bukan hari aku, sehingga ke peristiwa menyayat hati apabila sahabat aku, Hafiz Hilmi pun turut dianiaya cukup memberi aku kesedaran, jalan yang kami sama-sama pilih ini bukan mudah. manis dan sebak rasa hati bila dengar nama Hafiz diumum sebagai layak bertanding lepas berhempas pulas, berhabis duit ringgit untuk pastikan beliau dapat bertanding. tak pernah aku bergenang air mata tengok saat-saat kemenangan. kebenaran pasti menang, dan kes Hafiz tu memuktamadkan kenyataan kami berada di jalan benar.

pentas pidato terus panas. dalam telahan aku, kesilapan aku terlalu beremosi di atas pentas bakal memakan diri. KAB dan KZ sukar nak ditawan. inshaallah, moga dibuka jalan kemenangan di KAB. kita tebus balik maruah yang tergadai.

aku belum lagi berpeluang berucap di KHAR. nekad, aku mesti naikkan Hafiz..aku nampak sinar harapan dalam diri beliau. ujian yang diterima beliau cukup mematangkan dirinya. inshaallah, kita bakal menerima seorang pemimpin berjiwa mahasiswa: Abdul Hafiz Hilmi.

tentang kes aku, kita doakan moga allah permudahkan aku menghadapi perbicaraan nanti. amin...

p/s: ternyata, PRK kali ini yang paling kotor pernah aku saksikan di UPSI.

1 comment:

  1. اللهم صل على محمد وعلى ال محمد
    اللَّـهُمَّ لا يَأْتِي بِالْحَسَنَاتِ إِلاَّ أَنْتَ، وَ لا يَذْهَبُ بِالسَّيِّئَاتِ إِلاَّ أَنْتَ
    وَلاحَوْلَ وَلاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللَّـهِ
    Ya Allah , tiada yang mendatangkan kebaikan melainkan Engkau , dan tiada yang menghilangkan keburukan melainkan Engkau, Tiada upaya melainkan dengan Allah swt

    Amiin...moga sejahtera jua.

    ReplyDelete